Zoektermenonderzoek is de eerste essentiële stap in SEO-copywriting. Voordat we samen de inhoud van een website maken, moeten we eerst weten welke zoektermen uw doelgroep gebruikt. Hun zoektermen worden de sleutelzinnen. Op basis van die trefwoorden kunnen we beginnen met het schrijven van nuttige inhoud.
Gebruik van trefwoorden
Het gaat erom te weten waar u aan toe bent
In veel opzichten is SEO een competitie. Je hoeft het rangschikkingsspel niet te spelen. Het is nog steeds de moeite waard om je inhoud te optimaliseren om een hele reeks andere redenen. Het helpt bijvoorbeeld bij de gebruikerservaring.

Wat zijn (of waren) meta-trefwoorden?
Het element meta-trefwoorden dateert uit 1995. Mensen zochten nog steeds op het web met AltaVista en Infoseek en het web was toen nog steeds onschuldig. Destijds was het belangrijk om een metatag aan een pagina toe te voegen om de belangrijkste zoekwoorden van die pagina aan te geven.
De tag meta-trefwoorden heeft niets te maken heeft met het focus-trefwoord in SEO webteksten. Het focuszoekwoord is een functie die wordt gebruikt om te bepalen of je je pagina goed hebt geoptimaliseerd voor het zoekwoord waarop je gevonden wil worden.
SEO in beeld
Om een beeld te geven van wat een zoekwoorden onderzoek precies oplevert aan organisch verkeer heb ik een jonge website gebruikt.
Iets meer achtergrondinformatie: de website is 6 maanden geleden opgezet als informatiesite voor een buurthuis.
De volgende stap: overtuigende SEO-teksten schrijven:
- Bepaal eerst je doelgroep voor je teksten gaat schrijven
- Bepaal het doel van de pagina
- Bepaal de juiste zoektermen voor je teksten
- Schrijf je belangrijkste zoekterm in de titel
- Bedenk een pakkende meta-omschrijving